Site icon TechInside

GameFi ölüyor mu? İstatistikler nasıl?

Web3 oyunlarının ortalama yıllık başarısızlık oranı, başlatılanlarla karşılaştırıldığında başarısız olan oyunların sayısına göre 2018’den 2023’e kadar %80,8 oldu. Bu GameFi için kritik bir istatistik.

Erken GameFi başarısızlık oranları

CryptoKitties’in 2017 sonlarında elde ettiği başarının ardından, oyna kazan (P2E) oyunları popüler bir kripto anlatısı haline geldi. Sonuç olarak 2018 yılında 422 web3 oyunu piyasaya sürüldü ancak aynı yıl 307 tanesi başarısızlıkla sonuçlandı.

GameFi’nin gelişimi ve ilgisi, 2019-2020 ayı piyasasının ortasında yavaşladı. Bu iki yıl içerisinde yalnızca 244 web3 oyunu piyasaya sürüldü. Aynı zamanda web3 oyunlarının başarısızlık oranı 2019’da %94,3‘e yükseldi ve 2020’de %94,2‘de kaldı

2021, kripto boğa koşusunun ardından web3 oyunlarının en düşük başarısızlık oranını %45,9 ile kaydetti. Bu, başarısız web3 oyunlarının sayısının 2021’de 2018’i geçerek 339’a çıkmasına rağmen gerçekleşti.

2022’de GameFi arızalarını kaydedin

Yıllık ölü web3 oyun sayısı 2022’de iki katından fazla artarak 742 ile rekor bir seviyeye ulaştı. Bu aynı zamanda yeni web3 oyunlarının sayısı yüksek kalmasına rağmen %107,1 ile en yüksek başarısızlık oranına da işaret ediyordu.

2023 yılında bugüne kadar 509 web3 oyunu başarısız oldu; bu da bu yıl piyasaya sürülen web3 oyunlarının %70,7‘sine denk geliyor. Daha düşük başarısızlık oranı belki de web3 oyun durumunda bir istikrarın göstergesi olabilir.

Web3 Games’in yıllık başarısızlık oranı

Her yıl ölen GameFi projelerinin sayısı ve yıl içinde başlatılan GameFi projelerinin sayısıyla karşılaştırıldığında buna karşılık gelen başarısızlık oranı:

YılÖlü GameFi projesi sayısıGameFi Arıza Oranı
2018307%72,7
2019149%94,3
202081%94,2
2021339%45,9
2022742%107,1
2023509%70,7

Metodoloji

Çalışmada, 2018’den 2023’e kadar piyasaya sürülen 2.817 web3 oyunu incelendi ve 27 Kasım 2023 itibarıyla Footprint Analytics verilerine göre bunlardan kaçının pasif hale geldiği belirlendi.

Burada GameFi projeleri olarak da adlandırılan Web3 oyunları, 14’ü çıktığında pasif olarak tanımlandı. Günlük hareketli ortalama aktif kullanıcı sayısı zirveden %99 veya daha fazla düştü.

Exit mobile version