Site icon TechInside

Girişimler için 7 dijital pazarlama çözümü

Geliştiricilerin uygulamalarına arama ve mesajlaşma özelliği eklemelerini sağlayan bulut tabanlı iletişim platformu Sinch’in Dijital Pazarlama Müdürü olan Daniel Reed The Next Web için görevleri ve mesuliyetleri için bir yazı kaleme aldı. Reed işini “rakiplerin araştırılmasını, kutunun dışında düşünmeyi ve gelecek planları için verileri kullanarak fikirleri ve pazarlama çözümlerini doğrulamayı içeren zor fakat tatminkar bir iş” olarak tanımlıyor ve çeşitli yardımcı araçlar kullanmayı çok sevdiğini belirtiyor.

İşte üretkenliğini arttırmak ve dijital pazarlama ihtiyaçlarını gidermek isteyenler için Daniel Reed’in seçtiği favori araçlar.

Google Analytics

Büyük bir Google Analytics hayranıyım ve yıllardır da öyleydim. Sinch için isteğe göre uyarlanmış gösterge panellerini test ederek web sitemizin gerçek zamanlı performansını izliyorum. Gerçek zamanlı olarak ziyaretleri, kayıtları, sayfaları ve o an kullanıcılarımız ne yapıyorsa onları takip ediyorum.

SEMRush

SEO’muzun performansı hakkında daha iyi bilgi sahibi olmak için SEMRush’u kullanıyoruz. SEMRush ile bizim için önemli olan anahtar kelimeleri takip edebiliyor ve böylece rakiplerimize göre nasıl bir performans ortaya koyduğumuzu görebiliyoruz.

Buffer

Tüm sosyal paylaşımlarımız Buffer üzerinden yapılıyor. Sosyal kanallarımızın tümünü buraya bağladıktan sonra kendi blogumuzdan veya diğer sitelerden okuduğumuz herhangi bir şeyi tek tıkla paylaşabiliyoruz. İnanılmaz derecede kolay ve faydalı.

Ek olarak her şey zamana göre ayarlanmış olduğu için Twitter takipçilerimiz bir anda bir sürü tweet görmüyorlar. Onun yerine gün içerisinde yavaş yavaş yayınlayabiliyoruz.

Buffer aynı zamanda tüm UTM kodlarımızla ve sosyal ağlar için analizlerimizle de uğraşıyor, dolayısıyla tüm sosyal verimizi Google Analytics içerisine alabiliyoruz. UTM kodları her kampanya için web sitesi trafiğini takip etmede oldukça faydalı ve onların sayesinde hangi gönderimiz işe yaramış görebiliyoruz.

Google URL builder gibi bir araç kullanarak linklerinize kampanya verilerinizi ekleyebilir ve ondan sonra bunu Google Analytics altındaki ‘‘Acquisition/Campaigns’’ sekmesi altında takip edebilirsiniz.

FollowerWonk

FollowerWonk ile Buffer’ı süper performanslı tweetler için birleştirebilirsiniz. FollowerWonk takipçi grubunuza özel olarak en iyi tweet atma zamanını bulacak ve bu veriyi Buffer ile paylaşarak tweetlerinizi en uygun zamanda atabilmenizi sağlayacak.

Stockup

Yeni bir blog yazısı yazarken her zaman süper bir görsele ihtiyacımız olur. Stockup bu tip yüksek kaliteli stok görsellerinin Google’ı gibi ve seçtiğimiz tema için çok işe yarıyor.

Statista

Statista eğer bir blog yazısı yazıyorsanız ve fikirlerinizi desteklemek için veriye ihtiyacınız varsa müthiştir. Google Trends iyidir ama Statista özel veriyi ve gerçekleri bulmanızı sağlar, örneğin WeChat’in yıllık büyüme oranı veya Google ve Apple’ın uygulama mağazalarında ne kadar uygulama bulunduğu gibi.

Mention

Sinch ile ilgili internette insanların neler söylediği hakkında çabuk bir bilgi almak için önce Google Alerts kullandık. Buradaki problem sadece Google sayfaları gezip yeni bilgi bulduğunda sonuç almamızdı. Google Alerts gerçek zamanlı değildi ve hatta çoğu zaman güncel veya alakalı da değildi.

Onun yerine biz de Mention’u kullanmaya başladık. Mention bize geliştirici topluluğunun Sinch hakkında neler söylediği ile ilgili çok daha açık ve güncel özetler sunuyor – retweetlerden Stack Overflow konularına kadar. Aynı zamanda Mention uygulaması iPhone’umda da yüklü ve böylece nelerin olduğunu her zaman biliyorum ve hemen olmasa bile çabucak aksiyon alabiliyorum.