Oyunlaştırma işletmeler için neden önemli?

0

Pek çok ebeveyn inatçı çocuklarına bir şey yaptırmak istediklerinde yapmalarını istedikleri şeyi bir oyuna dönüştürmelerinin işe yaradığını bilir. Veya pek çok öğretmen okullarda öğrencilerin ödüllü oyunlar ile daha iyi öğrendiğini söyler. Görünen o ki bu taktik büyüklerde de işe yarıyor.

Oyunlaştırma (gamification), ya da diğer bir ifadeyle ‘eğlenceli olmayan bir şeyi eğlenceli hale getirme sanatı’, herhangi bir alana oyun mekaniği ekleyerek kullanıcı etkileşimini arttırmayı hedefliyor. Badgeville, Bunchball, Gigya ve Pug Pharm gibi oyunlaştırma servisi sağlayıcıları puanlar, rozetler, lider tabloları, görevler ve ödüller gibi elementleri kullanarak insanların pek çok uygulamayı kullanmasını sağlayabiliyorlar.

Günümüzde market yüzde 58,3 tüketici odaklı uygulamalar ve yüzde 41,7 kurumsal odaklı uygulamalar olarak ikiye bölünmüş durumda. Kurumsal odaklı uygulamalarda şirketler kendileri için oyunları özelleştirebiliyorlar. 2018 yılının sonuna doğru kurumsal odaklı uygulamaların liderliği yüzde 64,3 ile ele geçirmesi bekleniyor.

gamification

Peki, neden şirketler oyunlaştırmaya yöneliyorlar?

Müşteri etkileşimini arttırmak: rekabet arttıkça müşterilerinin ne istediğini daha iyi analiz etmek isteyen şirketler oyunlaştırma sonucunda müşteri etkileşimini arttırarak daha rahat veri elde edebiliyorlar.

Hızlı arz: şirketlerin piyasadaki taleplere hızlıca cevap verebilmesi ve karar alma mekanizmalarını etkin bir şekilde işletebilmesi için değişen durumlara hızlıca ayak uydurması ve müşteri davranışları hakkında gerçek zamanlı veri elde etmesi gerekiyor. Oyunlaştırma uygulamaları da bu veriyi sağlayabiliyor.

Müşteri ilişkilerini geliştirmek: Etkili bir şekilde yönetilen müşteri ilişkileri müşteri memnuniyetini büyük oradan arttıracağı için bir şirketin günümüz çetin piyasa şartlarında hayatta kalmasına yardımcı oluyor. Oyunlaştırma da şirketlerin müşteri ilişkilerini geliştirmelerine yardımcı olacak çözümler sunuyor.

Businessman Using Video Game Controls

Bazı örnekler:

– Amerikan Ordusu yeni asker alımı için ‘sanal askeri deneyim’ sunan oyunlardan faydalanıyor.

Jillian Michael’in spor programı insanlara gerçekleştirildiğinde ödüller vadeden hedefleri sayesinde insanları düzenli spor yapmaya teşvik ediyor.

Samsung Nation topluluğa katkıda bulunan müşterilerine ödüller vererek onları daha çok katılım yapmak için teşvik ediyor. Katılımlar soru cevap forumlarında aktif olmak, videolar izlemek ve ürünler hakkında yorum yapmak gibi farklı şekillerde olabiliyor.

4food web sitesinde kullanıcılar kendi hamburgerlerini üretmeleri, isimlendirmeleri ve isimlerin arkalarındaki anlamları açıkladıkları takdirde indirim kuponları alabiliyorlar.

Badgeville’in çözümlerini kullanan Kaplan University, müfredatını iyileştirip öğrencileri katılıma teşvik ederek öğrencilerin daha iyi notlar almasını sağlayabilmiş.

Yorum Ekle

Posta adresiniz, gizli kalacaktır.

İzin verilen HTML tagları, <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>