Techinside Google News
Techinside Google News

Apple Vision Pro uygulama geliştirme platformunun beta sürümü yayınlandı

Unity bu sabah, visionOS için geliştirme platformunun beta sürümünü açtığını duyurdu. WWDC'de Apple Vision Pro için uygulamayı tanıttı.

Unity bu sabah, visionOS için geliştirme platformunun beta sürümünü açtığını duyurdu. WWDC’de Apple Vision Pro ile birlikte duyurulan PolySpatial, geliştiricilerin Apple’ın “uzaysal bilgi işlem” platformu için bir 3D deneyimi taşımasına ve oluşturmasına yardımcı olmak amacıyla tasarlandı.

Platform, Unity Engine ile zaten uygulama geliştirmiş olanlara tanıdık iş akışları sunarak, geliştirme sürecinde mümkün olduğunca fazla anlaşmazlığı ortadan kaldıracak şekilde tasarlandı.

- Advertisement -

Unity Create yazılım şirketinin genel müdürü Marc Whitten, bilgi işlem için bir paradigma değişikliği sunmayı amaçlayan bir donanım parçası için böyle bir uygulama oluşturmanın zorlukları olduğunu belirtiyor.

Marc Whitten, “Biz içerik oluşturucularımızın yeteneklerin kilidini açmasını kolaylaştırabileceğimizden emin olmak için çalışmak zorundaydık” diyor. “Öncelikle, diğer uygulamalarla paylaşılan bir alanda bulunan Unity uygulaması, Reality Kit ve VisionOS ile entegre olabilme gibi şeyler. Bu sadece ‘Unity’yi listeye koyabilirsiniz’ (ilk gün desteklenir) değil, aynı zamanda onu gerçek alanın içine ve aynı zamanda Unity, Reality Kit veya diğer deneyimlerle birlikte koyabilirsiniz. 

WWDC açılış konuşması, Vision Pro oyun deneyimleri konusunda gözle görülür derecede hafifti – Apple’ın son birkaç yılda oyunları iOS ve macOS’a getirme konusundaki önemli çabası göz önüne alındığında, şaşırtıcı bir şey. Bunun nedeni kısmen, şirketin ürünü bir üretkenlik aracı olarak konumlandırmasıdır. Geleneksel sanal gerçeklik kavramlarından bir geçişte, demolar büyük ölçüde ofis ve yaratıcı iş akışları etrafında, kurumsal uygulamaların bir yanında dönüyordu.

Elbette oyun, neredeyse her bilgi işlem platformu için önemli bir itici güç olmuştur ve benzersiz deneyimlerin kullanılabilirliği, Vision Pro’nun servetinde neredeyse kesinlikle bir rol oynayacak.

Unity geliştirici topluluğu Apple Vision Pro için çalışacak

Vision Products Group Başkan Yardımcısı Mike Rockwell, “Unity’nin güçlü yazma araçlarını kullanarak inanılmaz 3D deneyimleri oluşturan çok büyük bir geliştirici topluluğu olduğunu biliyoruz ve Apple Vision Pro için uygulamalar geliştirecekleri için çok heyecanlıyız” dedi. haberlere bağlı bir sürümde. “Birlik tabanlı uygulamalar ve oyunlar yerel olarak Apple Vision Pro’da çalışır, bu nedenle düşük gecikmeli doğrudan geçiş ve yüksek çözünürlüklü işleme gibi çığır açan visionOS özelliklerine erişebilirler.”

PolySpatial, başlamak için mevcut başlıkları yeni platforma taşımak için neredeyse kesin olarak kullanılacaktır. Sıfırdan yeni deneyimler oluşturmak, bariz nedenlerden dolayı çok daha fazla kaynak gerektirir.

Bunun bir örneği, 2019’da Apple’ın Arcade teklifinin bir parçası olarak piyasaya sürülen kitlesel fonlamalı bir oyun olan What the Golf? Oyunun geliştiricisi Triband, oyunu taşımak için PolySpatial’ı çoktan kullanmaya başladı.

Triiband CEO’su Peter Bruun yaptığı açıklamada, “Unity’nin çoklu platform desteği ve kapsamlı geliştirme araçları, mevcut Unity bilgimizden yararlanmamıza ve oyunlarımızdaki içeriği yeniden amaçlayarak Apple Vision Pro’da harika çalışan eğlenceli bir deneyim yaratmamıza olanak sağladı” diye konuştu.

Yeni bir platform başlatmak söz konusu olduğunda içerik her şeydir. Vision Pro’nun gelecek yılın başlarında piyasaya sürülmesinden önce biraz zamana karşı bir yarış var. Unity, PolySpatial’ın genel sürümü için bir zaman çerçevesi sunmayacak olsa da, sınırlı beta sürümü, ilgilenen geliştiricilere donanım için deneyimler oluşturmaları için zaman tanıyacak.

Bugünden itibaren Unity, beta sürümüne kayıt olanları dalgalar halinde kabul ediyor. Şirket, AAA geliştiricilerine öncelik vermediğini ve bunun yerine talep ettiği geri bildirimlere göre beta kullanıcıları seçtiğini söylüyor.

Whitten, “Tüm süreç boyunca yaratıcılarla çok yakın çalışıyoruz” diyor. “Beta ile başlıyoruz; iş akışının nerede belirsiz olduğunu veya özel desteğimizle ilgili sorunu olması gerekenden daha zor hale getiren bir sorunun nerede olduğunu anlamalarını sağlıyor. Beta’nın ötesine ölçeklendirmeye devam ettikçe bunları düzeltebiliriz. Yapımlarının her aşamasında geliştiricilerle çok yakın çalışıyoruz.”

Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlarda paylaşın!

SON VİDEO

TÜMÜ
00:06:39

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi çekebilir